Σάββατο 2 Αυγούστου 2014

Λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία (fMRI)




Η Λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία (fMRI) σήμερα θεωρείται η πιο δημοφιλής μέθοδος ακαδημαϊκής έρευνας νευρομάρκετινγκ. Επιτρέπει την παρατήρηση των δομών του εγκεφάλου σε βάθος επιτρέποντας τη μέτρηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας, όπου το υποκείμενο εκτελεί ορισμένα καθήκοντα ή βιώνει προεπιλεγμένα ερεθίσματα μάρκετινγκ, ενώ βρίσκεται εντός ενός μεγάλου μαγνήτη.

Η μέθοδος υπολογίζει το λεγόμενο σήμα BOLD (Blood Oxygen Level Dependent signal), το οποίο ανανεώνεται κάθε 2 έως 5 δευτερόλεπτα. Πιο απλά, όταν μια συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου ενεργοποιείται εξαιτίας κάποιου ερεθίσματος, τότε τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται και περισσότερο αίμα προωθείται στους ιστούς. Ωστόσο, το αίμα που εισρέει σε αυτή την περιοχή καταναλώνει περισσότερο οξυγόνο σε σχέση με κάποια άλλη περιοχή που είναι ανενεργή. Λαμβάνοντας υπόψη τη βασική ιδιότητα που λέει ότι το οξυγονοποιημένο αίμα παράγει ένα δυνατό μαγνητικό πεδίο, τότε μπορούμε εύκολα να εξετάσουμε την επίπτωση που έχουν στον ανθρώπινο εγκέφαλο οι διάφορες μάρκες των προϊόντων, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, αλλά και να μελετήσουμε καλύτερα τη διαδικασία λήψης αγοραστικών αποφάσεων των καταναλωτών.

Μερικά από τα μειονεκτήματα της μεθόδου είναι το τεράστιο κόστος απόκτησης της συσκευής, το υποκείμενο πρέπει να παραμείνει εντελώς ακίνητο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας και η συσκευή είναι τόσο μεγάλη που καθιστά δύσκολη τη μεταφορά σε εξωτερικό χώρο, οπότε οι μετρήσεις γίνονται μέσα σε εργαστήριο και όχι σε πραγματικές συνθήκες περιβάλλοντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου