Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ NEUROMARKETING?




Το neuromarketing είναι ένας καινούργιος κλάδος του marketing που αποσκοπεί στο να κατανοήσουμε καλύτερα την ασυνείδητη διαδικασία με την οποία συμπεριφέρονται οι καταναλωτές εξηγώντας τις προτιμήσεις, τα κίνητρα και τις προσδοκίες τους, την πρόβλεψη της συμπεριφοράς τους αλλά και γιατί κάποιες διαφημίσεις κρίνονται επιτυχημένες ενώ άλλες όχι. Μέσα από το neuromarketing μπορούμε να βρούμε απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:

  • Γιατί μας φαίνονται πιο φθηνές οι τιμές που λήγουν σε ,99?
  • Γιατί προτιμούμε μια συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτου έναντι κάποιου άλλου?
  • Γιατί ενώ ερχόμαστε αντιμέτωποι με έως και 5000 διαφημίσεις καθημερινώς, δύσκολα  μπορούμε να θυμηθούμε κάποιες?
  • Γιατί όταν κάποιος διάσημος χρησιμοποιεί ένα προϊόν, θεωρείται πιο αποτελεσματική διαφήμιση  από μια διαφήμιση αυτού του προϊόντος στην τηλεόραση? κλπ.
Το neuromarketing δεν στηρίζεται σε γραπτές ή προφορικές πληροφορίες από τον πελάτη, όπως συνηθίζεται στη παραδοσιακή έρευνα marketing, αλλά σε σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους και εργαλεία όπως:

  • Λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία (functional Magnetic Resonance Imaging – fMRI),
  • Εγκεφαλογράφημα (Electroencephalography – EEG), 
  • Μαγνητοεγκεφαλογράφημα (Magnetoencephalography – MEG), 
  • Διακρανιακή Μαγνητική Διέγερση (Transcranial Magnetic Stimulation – TMS), 
  • Σταθερή Τοπογραφία (Steady State Topography - SST)
  • Κωδικοποίηση του Προσώπου (Facial Coding),
  • Παρακολούθηση της Κίνησης του Οφθαλμού (Eye Tracking) κλπ.
 
Το πρόβλημα με το κλασσικό marketing ξεκινά από το ότι βασίζεται στο αξίωμα ότι ο καταναλωτής είναι πλήρως συνειδητοποιημένος και πάντα ορθολογικός στις επιλογές αγοράς του. Αντίθετα, το neuromarketing καταρρίπτει αυτή την άποψη και θεωρεί ότι ένας καταναλωτής λαμβάνει αγοραστικές αποφάσεις στηριζόμενος λιγότερο στη λογική και περισσότερο στο συναίσθημα. Έτσι, οι όποιες αποφάσεις του έχουν ληφθεί υποσυνείδητα μέσα στον εγκέφαλο του δημιουργώντας ένα μίγμα σκέψεων και συναισθημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, το neuromarketing επικεντρώνεται στα αισθητηριακά κριτήρια του ανθρώπου (όραση, αφή, γεύση, όσφρηση και ακοή), τα οποία προσπαθεί να επηρεάσει με σκοπό να αυξήσει τις πιθανότητες πραγματοποίησης μιας αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου