Το Ηλεκτρο-Εγκεφαλογράφημα
αποτελεί σήμερα ένα από τα πλέον χρησιμοποιούμενα εργαλεία στο νευρομάρκετινγκ,
καθώς είναι μια πολύ δημοφιλής μέθοδος για τη
μέτρηση της δραστηριότητας του εγκεφάλου. Σκοπός
του είναι να καταγράψει τις μεταβολές στα
εγκεφαλικά κύματα που
παράγονται σε μια δεδομένη χρονική στιγμή από τον εγκεφαλικό φλοιό, τα οποία υποδηλώνουν τα θετικά ή τα αρνητικά συναισθήματα και τα οποία αντιστοιχούν
σε ορισμένες νοητικές καταστάσεις,
όπως εγρήγορση, χαλάρωση, ηρεμία και ύπνος.
Ένας αριθμός
ηλεκτροδίων (έως και 256) τοποθετούνται στο κεφάλι του ατόμου, σε συγκεκριμένες
περιοχές με σκοπό τη μέτρηση και καταγραφή της
ηλεκτρικής ενέργειας στα επιλεγμένα αυτά σημεία.
Το EEG καταγράφει την εγκεφαλική
δραστηριότητα με υψηλή χρονική ανάλυση (1/1000 του δευτερολέπτου) και είναι μια
μέθοδος μη-επεμβατική, γρήγορη και
σχετικά φθηνή. Επίσης, η μέτρηση μπορεί
να ληφθεί σε φυσικό περιβάλλον, δεδομένου
ότι η συσκευή μέτρησης του EEG είναι φορητή και μπορεί
να μετρήσει τη δραστηριότητα του εγκεφάλου σε περιπτώσεις, όπως π.χ. στα supermarkets.
Ωστόσο, τα αποτελέσματα που
λαμβάνονται δεν είναι εντελώς αξιόπιστα,
διότι η συσκευή μέτρησης είναι
πολύ ευαίσθητη στις οποιεσδήποτε εξωτερικές κινήσεις, στις κινήσεις της κεφαλής του ατόμου
και στα ηλεκτρομαγνητικά κύματα.
Ένα επιπλέον αρνητικό σημείο είναι ότι μπορεί να
καταγράψει δραστηριότητα μόνο στην επιφάνεια του ανθρώπινου εγκεφάλου,
όταν η μελέτη του μηχανισμού λήψης
αποφάσεων του καταναλωτή απαιτεί την
καταγραφή βαθύτερων τμημάτων του εγκεφάλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου